Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Stressz oldó légző gyakorlatok;
Színlégzés

Kényelmesen ülünk. Ügyeljünk arra, hogy a hát egyenes legyen! Ha szükséges támasszuk meg a hátat. A fej ne lógjon! Csukott szemmel elképzelünk egy számunkra kellemes színt. Lassú belégzéskor tudatosítjuk, hogy az adott színt lélegezzük be, és ki egészen addig, míg meg nem töltjük vele az egész testet. A légzés lassú, nyugodt és mély. A légzéseket orron keresztül végezzük!

Egypár szín hatása, jelentése;

-          világoskék: tisztulás megnyugvás, nyíltság, őszinteség

-           mély sötétkék: mélységes belső béke, akaraterő, vágy a haladásra

-          sárga: könnyedség, boldogság, érzékenység

-          ragyogó fehér: teljesség, tisztaság a gondolatokban, érzésekben

Oroszlán póz

Lazán ráülünk sarkainkra, majd a térdeket eltávolítjuk egymástól. A lábfej ujjai egymáson vannak. Két tenyerünkre előre támaszkodunk. ügyelni kell arra, hogy a hát egyenes maradjon. Szemeket lehunyva lazán a homlokközépre emeljük belső tekintetünket, és mély légzéseket végzünk, ügyelve arra, hogy a légzésünk oly néma legyen, hogy azt fül ne hallja. Ezt a pozíciót kb. 5 percig tartjuk. A helyes tartásnál a test egyetlen része sem terhelődik, a súly egyenletesen oszlik el. A tenyerekre kifejtett enyhe nyomás oldja a feszültséget és normalizálja a szív ritmusát, valamint a vérnyomást. Térdek ízületi gyulladása esetén, valamint isiászos panaszoknál a gyakorlat nagyon rövid ideig végezhető csak, de ha fájdalom jelentkezik a gyakorlatot azonnal meg kell szakítanunk és hanyatt fekve megvárni, míg a fájdalom enyhül!

Feltámasztott krokodil póz

Hasra fekve felkönyökölünk és fejünket tenyereink közé helyezzük. Nyugodt, mély légzéseket végzünk lazán lehunyt szemekkel. A gyakorlatot addig végezzük, ameddig jól esik. Rendkívül hatékony módszer gerinc problémák gyógyítására, isiász megszüntetésére, a pozícióban ugyanis a gerinc visszanyeri eredeti formáját. könnyíti a légzést, nő a szervezet oxigén felvétele, javul a keringés és egy friss, mégis nyugodt állapotot idéz elő.

Kegyes póz

Sarokra ülünk, amennyire tudjuk, eltávolítjuk térdeinket, lábfejünket kihúzzuk a farpofák alól. Kezeinket a térdeink felet nyugtatjuk tenyérrel lefelé. A hát és fej egyenes. Egyenletesen ritmikus légzést végzünk, szemhéjak félig leeresztve, tekintetünk az orrhegyre irányul. A póz segít, hogy légzésünk kiteljesedjen, rendkívül nyugtatólak hat a vegetatív idegrendszerre. Amennyiben nehézséget okoz a gyakorlat, vagy fájdalmas, csak pár légzés erejéig próbálkozzunk, és az ülep alá helyezzünk párnákat, mely segít, hogy a csípő ne terhelődjön! Legyünk türelmesek. Idővel egyre hosszabban tudjuk majd végezni a gyakorlatot, mely egyben tonizálja is a csípő ízületét és a kismedence szerveit is.

Légzéskiegyenlítő póz

Sarkainkon ülünk. karjaink keresztezve vannak a mellkas előtt. A tenyerek a hónalj alatt helyezkednek el, úgy, hogy a hüvelykujj nem kerül a hónalj alá. Így erős nyomást fejtünk ki a hónaljaknál. A hónaljra kifejtett nyomás megnyitja az orr járatait, így könnyebbé válik a légzés. A levegő beáramlása a jobb és bal orrnyíláson befolyásolja paraszimpatikus, és szimpatikus idegrendszer működését, a két orrnyílás megnyitása egyensúlyi állapotba hozza vegetatív idegrendszert.

Ásító légzés

Lassú orron keresztül történő belégzés után késztetjük magunkat az ásításra. Szájat nagyra nyitva ásítunk. Ásítás közben nyújtózkodhatunk, és befejezve 2-3 ásítás után kőrözünk karjainkkal és az egész felsőtesttel. A gyakorlatot bármikor végezhetjük. Segít, hogy a tüdőből kiáramoljon a megszorult, már elhasználódott levegő, serkenti a z agykéreg vérkeringését, a karok és törzs körzései tonizálja nemes szerveket, közérzetünk javul, frissnek energikusnak érezzük tőle magunkat.

 
 
 

 

Kép